مقايسه فاركس و بورس! چرا سرمايه گذاري در فاركس بهتر است؟

آموزش روشهاي كسب درآمد بالا از طريق اينترنت

مقايسه فاركس و بورس! چرا سرمايه گذاري در فاركس بهتر است؟

۴۵ بازديد

مقايسه فاركس و بورس! چرا سرمايه گذاري در فاركس بهتر است؟

با فاركس، ده ها ارز معامله مي شود، اما اكثر بازيگران بازار هفت جفت اصلي را معامله مي كنند. آيا نظارت بر هفت جفت اصلي آسان تر از هزاران سهام نيست؟

فاركس مزاياي زيادي دارد كه در اين مقاله بررسي ميكنيم. اما ابتدا تعريفي از اين بازار و بازار سهام ارائه ميدهيم.

فاركس چيست؟

بازار فاركس بازاري است كه معامله گران از طريق شبكه الكترونيكي كه به عنوان يك كانال بين بانكي عمل مي‌كند به تبديل ارزهاي متنوع و مختلف به يكديگر بر اساس يك نرخ مبادله مشخص كه ضريب تبديل نام دارد مي‌پردازند. در واقع اين ضريب تبديل از طريق برابري عرضه و تقاضاي ارزهاي مختلف بين فعالان بازار فاركس در سراسر جهان تعيين مي‌شود. شما ميتوانيد با ثبت نام فاركس در كپيتال اكستند از 50درصد شارژ بيشتر بهره مند شويد.

بورس چيست؟

بورس كه به اسم بازار سهام نيز شناخته مي‌شود يك بازار سازمان‌دهي شده است. اين بازار با هدف خريد و فروش سهام، هر نوع اوراق بهادار يا كالاي ديگري شكل گرفته است. جالب است بدانيد نامگذاري اين بازار به نام بورس، به منزل فردي هلندي اشاره دارد كه در ابتدا خريداران و فروشندگان در منزل وي اجتماع كرده و به معامله مي‌پرداختند.

عملكرد اصلي همه بورس‌ها براي اطمينان حاصل شدن از معامله عادلانه و منظم در كنار انتشار اطلاعات قيمت براي همه اوراق و دارايي‌هاي معامله شده در بازار است. بورس به دو نوع بورس كالا و بورس اوراق بهادار تقسيم مي‌شود. معمولاً در بورس كالا، كالاها معامله مي‌شوند، اما در بورس اوراق بهادار سهام شركت‌ها و اوراق قرضه معامله مي‌شود.

فاركس و بورس چه تفاوتهايي دارند؟

با دانستن تفاوت بازار بورس و فاركس و آگاهي نسبت به آن مي‌توانيد در بازاري سرمايه گذاري كنيد كه بيشترين سود را براي شما دارد. افرادي كه قصد معامله در بازارهاي بزرگ مالي دارند لازم است حتماً به يك بروكر فاركس معتبر مراجعه كنند. با انتخاب صرافي‌هاي آنلاين و معتبري همچون كپيتال اكستند مي‌توانيد سرمايه گذاري خود را تضمين كرده و به كسب درآمد برسيد.

بازار 24 ساعته

بازار سهام محدود به ساعات كار بورس است. به عنوان مثال، در ايالات متحده، اكثر بورس ها در ساعت 9:30 صبح به وقت شرقي باز مي شوند و در ساعت 4:00 بعد از ظهر به وقت شرقي تعطيل مي شوند.

بازار فاركس يك بازار 24 ساعته بدون توقف است.

اكثر كارگزاران از يكشنبه در ساعت 5:00 بعد از ظهر EST تا جمعه در ساعت 5:00 بعد از ظهر EST باز هستند و خدمات مشتري معمولاً 24/7 در دسترس است.

با قابليت معامله در ساعات بازار ايالات متحده، آسيا و اروپا، مي توانيد برنامه معاملاتي خود را سفارشي كنيد.

ريسك ‌پذيري

با توجه به محدوديت سود و زياني كه در بورس تهران وجود دارد، ريسك‌پذيري اين بازار بسيار كمتر از بازار جهاني فاركس است كه در آن هيچ محدوديت سود و زياني وجود ندارد. افرادي كه از ريسك مي‌ترسند، كمتر به سراغ فاركس مي‌روند، اما افراد ريسك‌پذير، حتماً آن را براي معامله انتخاب مي‌كنند. البته استراتژي‌هاي معاملاتي بسياري هم در فاركس وجود دارد كه ريسك باز كردن پوزيشن‌ها را كاهش مي‌دهد، اما در كل، هميشه ريسك بازار فاركس، بالاتر از بازار بورس است و همين موضوع، يكي ديگر از انواع تفاوت فاركس و بورس است كه اين بازارها را بشدت از هم متمايز مي‌كند.

شرايط مالكيت

وقتي شما ارزي را در فاركس خريداري مي‌كنيد، به صورت مجازي صاحب مجازي آن ابزار مالي شده‌ايد. اما در بورس وقتي سهام شركتي را خريداري مي‌كنيد، بخشي از مالكيت آن شركت (بسته به مقدار سرمايه‌تان) را به صورت قانوني ازآن خود مي‌كنيد. البته اگر سرمايه شما بيشتر باشد و جزو سهامداران عمده‌ي آن شركت محسوب شويد، مي‌توانيد در تصميم‌گيري‌هاي آن شركت نيز دخيل باشيد. همين موضوع نشان مي‌دهد كه حق مالكيت در بورس، واقعي‌تر از فاركس است.

حداقل كميسيون يا بدون كميسيون

از آنجايي كه بسياري از كارگزاران سهام آنلاين در حال حاضر كميسيون صفر ارائه مي دهند، بنابراين اين موضوع در حال حاضر كمتر عاملي است.

اكثر كارگزاران فاركس هيچ كميسيون يا كارمزد تراكنش اضافي براي معامله ارزها به صورت آنلاين يا تلفني دريافت نمي كنند.

همراه با اسپرد فشرده، ثابت و كاملا شفاف، هزينه هاي معاملات فاركس كمتر از هر بازار ديگري است.

بيشتر كارگزاران براي خدمات خود از طريق اسپرد پيشنهاد/پرسش جبران مي‌شوند.

حجم معاملات و نقدينگي بالاتر

بازار فاركس به طور متوسط روزانه ۶.۶ تريليون دلار گردش مالي دارد.

فروش سريع در كوتاه مدت

برخلاف بازار سهام، محدوديتي براي فروش كوتاه مدت در بازار ارز وجود ندارد.

فرصت هاي معاملاتي در بازار ارز وجود دارد، صرف نظر از اينكه معامله گر طولاني است يا كوتاه، يا بازار به هر سمتي حركت مي كند.

از آنجايي كه معاملات ارزي هميشه شامل خريد يك ارز و فروش ارز ديگر است، هيچ سوگيري جهت دار براي بازار وجود ندارد. بنابراين شما هميشه دسترسي برابر به تجارت در بازارهاي رو به رشد يا نزولي داريد. در فاركس، صف‌هاي خريد و فروش وجود ندارند و شما هر وقت بخواهيد جفت‌ارزي را خريداري كرده يا به فروش برسانيد، بلافاصله معامله‌ي شما انجام مي‌شود. اين مورد نيز يكي ديگر از مهم‌ترين تفاوت فاركس و بورس به حساب مي‌آيد.

دستكاري حداقلي بازار

چند بار شنيده ايد كه "صندوق الف" "X" را مي فروخت يا "Z" را مي خريد؟ بازار سهام بسيار مستعد خريد و فروش صندوق هاي بزرگ است.

با تجارت ارز، اندازه عظيم بازار فاركس، احتمال كنترل هر صندوق يا بانكي بر يك ارز خاص را بسيار كم مي كند.

بازار FX به اندازه كافي نقد است كه دستكاري قابل توجهي توسط هر واحد واحدي در طول ساعات معاملات فعال براي ارزهاي اصلي غيرممكن است.

بانك‌ها، صندوق‌هاي تاميني، دولت‌ها، خانه‌هاي تبديل ارز خرده‌فروشي، و افراد داراي ارزش خالص بزرگ تنها برخي از شركت‌كنندگان در بازارهاي ارز نقدي هستند كه در آن نقدينگي بي‌سابقه است.

تحليلگران و شركت هاي كارگزاري كمتر بر بازار تأثير مي گذارند

در مورد يك سهام اينترنتي خاص شنيده ايد و يكي از تحليلگران يك شركت كارگزاري معتبر متهم به حفظ توصيه هاي آن، مانند "خريد"، زماني كه سهام به سرعت در حال كاهش بود، شنيده ايد؟

اين ماهيت اين روابط است. مهم نيست دولت براي جلوگيري از اين نوع فعاليت ها چه مي كند، ما آخرين آن را نشنيده ايم.

IPO ها تجارت بزرگي هم براي شركت هاي سهامي عام و هم براي كارگزاري ها هستند.

روابط دوجانبه سودمند هستند و تحليلگران براي كارگزاري هايي كار مي كنند كه به شركت ها به عنوان مشتري نياز دارند.

ارز به عنوان بازار اصلي، ميلياردها دلار درآمد براي بانك هاي جهان ايجاد مي كند و از ضروريات بازارهاي جهاني است. تحليلگران ارز تاثير بسيار كمي بر نرخ ارز دارند. آنها فقط بازار فاركس را تجزيه و تحليل مي كنند.

 

فارکس و ارزهای دیجیتال (همچون بیت‌کوین و اتریوم) دو بازار مالی جداگانه هستند با ویژگی‌ها و رفتارهای متفاوت. فارکس یا بازار ارز، محیط تجارت ارزهای مختلف جهان است و تحت تأثیر عوامل اقتصادی و سیاسی قرار می‌گیرد. در عین حال، ارزهای دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین و فناوری تمام‌گرایی هستند و عمدتاً به عنوان ابزار سرمایه‌گذاری و یک وسیله برای انتقال پول بین افراد بکار می‌روند. ارزهای دیجیتال به عنوان یک کلاس جدید از دارایی‌ها در بازار مالی ظاهر شده‌اند که تحت تأثیر عوامل فنی، اجتماعی و حتی رویدادهای جهانی قرار می‌گیرند.

یادگیری هر دوبازار فارکس و ارز دیجیتال دارای سرمایه گذاری و معماله گری بیشماری هستند. بنابراین یادگیری آنها دارای اهمیت می باشد. فرصت های سرمایه گذاری، تنوع سرمایه گذاری، فهم عمیق بازارهای مالی از جمله مزیت های آنها می باشد. برای یادگیری بهتر است  بهترین آموزشگاه فارکس و ارز دیجیتال شناسایی و با حضور در این کلاس ها و استفاده از اساتید مجرب وارد بازاره ای ارز دیجیتال و فارکس شوید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.